sâmbătă, 3 iulie 2010

Despre absurd.

Ce-i absurdul?
Mi se spune adesea ca sunt o absurda, ca traiesc intr-un absurd continuu, ca gandurile care le am sunt absurde si ca imaginatia mea zboara pana la absurd se loveste de sens si se metamorfozeaza intr-un non-sens la fel de continuu.Cand aud asta eu tac.Tacerea este un raspuns frecvent si nu din lasitate, ci datorita faptului ca prefer sa aud dar sa ma consider surda.Apoi arunc un zambet firav, absurd chiar, ca un bumerang intors inapoi imi iau zambetul si plec.Insa curiozitatea mea prosteasca nu-mi da pace, vreau sa stiu ce inseamna absurd pentru cei care zic ca eu sunt absurda, vreau sa stiu ce inseamna pentru tine-cititorule- ce inseamna absurd?
Sa presupunem ca absurdul pe care eu il detin este adevarat.Poate fi adevar, nu?Cu siguranta, oricum e al meu si este asa cum vreau eu.Daca este adevarat atunci este si pur, iar puritatea inseamna sens, cel putin pentru mine asa este.Dar daca nu-i un absurd adevarat si deci nici nu-i pur?Atunci va trebui sa luam in considerare importanta absurdului cat si ce este absurdul si implicit al cui este.In cazul de fata este al meu.
Sa vedem, pentru mine orice grup de cuvinte pus intr-un contex nepotrivit defineste absurdul.Iar "absurd" vine de la "absurdus" din latina, si-apoi tradus inseamna lipsa de sens.Dar in poezie?Ce te faci cand absurdul prinde aripi?Eu una l-as lasa sa zboare, pentru ca poezia n-are orizonturi.Absurd, nu?Eul din mine spune ca "absurd" inseamana doar "altfel".Iar pentru poezie inseamna firesc.Acum intreb: Vedeti absurdul din mine?
Eul crede ca sunt doar o persoana fireasca nascuta intr-un absurd intens.


5 comentarii:

  1. Nu imi pari amburda asa cum am mai zis.Fiecare persoana este asa cum vrea ea, si nu cred ca ar trebui sa intereseze pe cineva cum esti tu sau alta persoana.Cum ai zis si tu "e al meu si este asa cum vreau eu"

    RăspundețiȘtergere
  2. Unele persoane catalogheaza drept absurd ceea ce nu inteleg, ceea ce este diferit sau li se pare nefiresc.Deoarece nu vor sa se gandeasca prea mult la asta, ii pun eticheta de Absurd si trec mai departe.
    Fiecare persoana are dreptul sa fie cum vrea ea, cand vrea ea.Toti avem momentele noastre de absurditate, dar,asta ne face mai interesanti:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hei! foarte tare blogul! m`am uitat la toate postariile.. Impresionant.. :) Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ua.. Multumesc.. Ciudat.. Nu ma gandeam ca fotografiile mele chiar pot "transmite" ceva!

    RăspundețiȘtergere