marți, 22 iunie 2010

Geometrie


Stateam intr-o dupa-amiaza sub un tei, iar mintea mea era inundata de ganduri, nu mai stiu ce fel de ganduri, dar erau ganduri intense.
Cum ieri fusese o zi anevoioasa, in prezent ma simteam neputincioasa, nici cartea de care efectiv eram indragostita nu o puteam tine in mana ori clipeam si pierdeam randul.Era clar.Eram cufundata in ale mele.Cand un lucru marunt imi lumina mintea, erau trei ramurele ale aceluiasi tei de care va spusesem mai devreme, care formau un triunghi isoscel, nu prea le am cu geometria dar triunghiul parea sa fie isoscel.Mi s-a parut destul de fantastic acest lucru iar faptul ca prin acele crengi se vedea un cerc, un cerc format de vaporii de apa condensati, un cerc alb, spumos, placut atunci cand il atingeai cu privirea, ma fascina si mai mult.
Se vedea clar, cu ochiul liber ca acolo era un triunghi isoscel, iar in interiorul acestuia se afla un cerc, un cerc format de un nor.
Apoi ca o revelatie, mintea imi fu cuprinsa de alte si alte forme din natura, de lacul ce era un dreptunghi, fantana arteziana care avea forma unei sfere desenate acum cu un compas, o masa de sah care era un simplu patrat ce se sprijinea pe un picior iar pe patrat mai multe patrate colorate alternativ, soarele care cu siguranta era si el un cerc.
Din faptul ca doar stateam si ma minunam cat de geometrica este natura, m-am gandit la piramida lui Kheops care semana cu un paralelipiped, la munti care sunt si ei niste triunghiuri.Atunci mi-am dat seama ca natura este de fapt o geometrie continua si eram sigura ca daca mai cautam, mai gaseam o multime de figuri geometrice si nu numai, eram sigura ca daca insisteam gaseam si calcule matematice de care noi oamenii nici nu prea sunteam constienti ca le putem gasi in natura; cate minuni sunt in lume, sunt chiar langa noi, iar noi pierdem timpul cautand minunile, traim ca si strutii cu capul in pamant.
Ehh in final, atunci am ajuns la concluzia ca lumea este o mare matematica, o mare geometrie, iar noi suntem niste figuri geometrice ori niste necunoscute ale unei ecuatii, ecuatie care mie imi place s-o numesc viata.





Un comentariu:

  1. Intr-adevar ! Viata e un haos ordonat !

    Iti recomand:

    http://blog.scrie.ro/index.php/2008/05/misterele-numarului-phi-simetria-divina-in-natura-si-intregul-univers/

    RăspundețiȘtergere